top of page

ÖZEL ÖĞRENME GÜÇLÜĞÜ

​

Özel Öğrenme Güçlüğü ile ilgili bilinmesi gereken EN ÖNEMLİ şey Özel Öğrenme Güçlüğü‘nün zihinsel bir gerilik ya da bir özür durumu değil sadece ALGILAMA farklılığı olduğudur.

Özel öğrenme güçlüğü, okuma, yazma, konuşma, dinleme, akıl yürütme, aritmetik becerileri öğrenme güçlüğü olan çocukları ifade etmektedir. Bu çocukların görsel, işitsel algılamalarının gelişmediği veya algılananları bütünleştiremedikleri veya psikomotor becerilerde koordinasyon ve organizasyon güçlükleri yaşadıkları, özellikle ifade etme becerilerinde zorlandıkları gözlenir. Okuma, yazma, konuşma, dinleme, akıl yürütme, aritmetik becerileri öğrenmede ve bunlar kullanmada güçlük yaşarlar.

ogrenme-bozuklugu.jpg

//////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////

ÖZEL ÖĞRENME GÜÇLÜĞÜ BELİRTİLERİ

  • Okunamayan ve oldukça yavaş hızda ilerleyen el yazısı,

  • Belli harfleri ve kelimeleri ters, eksik ya da fazla yazma,

  • Küçük-büyük harf ya da noktalama işaretleri gibi yinelenen imla hataları,

  • Kelimeler arasında hiç boşluk bırakmama ya da gerekmeyen yerlerde boşluk bırakma,

  • Saat okumakta sıkıntılar,

  • Dört işlem, sembolleri öğrenme, çarpım tablosunu öğrenme gibi aritmetikte zorlanma,

  • Yön becerilerinde sıkıntılar yaşama, sağ-sol ve arka-ön yönlerini, şurada-burada gibi yön sözcüklerini karıştırmak,

  • Sık eşya kaybetmek, aşırı dağınıklık ve düzensizlik gibi organize olmakta zorluk yaşama,

  • Gün ve ayların, bir kelimedeki harflerin, bir öykünün başı ve sonunun sırasının karıştırılması gibi sıralama becerisinde sıkıntı çekme,

  • İp atlama, top oyunları, makasla kesme, düğme ilikleme gibi kaba motor ve ince motor becerilerde sorunlar.

/////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////

Çocuğun hem okul başarısını hem de günlük yaşam etkinliklerini önemli derecede etkiler.

Bunun önüne geçmek için yapılacak tek tedavi ÖZEL EĞİTİM’dir.

Kalem

ÖZEL ÖĞRENME GÜÇLÜĞÜ ÇEŞİTLERİ

 

Okuma Güçlüğü (Disleksi)

Kelimeleri hecelerken ya da harfleri ayırırken zorlanma, yavaş okuma, okuduğu metni anlamakta zorlanma gibi belirtiler görülür.
Aritmetik Güçlüğü (Diskalkuli)
Sayı kavramlarını anlamakta güçlük çekme (5 mi 1 mi daha büyüktür gibi), sayıları karıştırma (2-5, 6-9), bazı aritmetik sembolleri öğrenmekte zorlanma (+ – x ), işleme sağdan değil soldan başlama, eldeleri unutma, çarpım tablosunu öğrenmekte zorlanma gibi belirtiler görülür.
Yazılı Anlatım Güçlüğü (Disgrafi)
Okunaksız el yazısı, yazarken bazı harfleri ya da sayıları ters yazma veya karıştırma, gördüğü yazıyı yazarken zorlanma gibi özellikler görülmektedir.

//////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////

bottom of page